به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهروندی به نقل از خبرگزاری شهر، دكتر عليرضا ربيع در گفت‌وگو با دبيرخانه دومين كنفرانس شهر الكترونيكي گفت: صرف كاربرد و استفاده از فناوري اطلاعات و يا كارت هوشمند به معناي رسيدن به شهر الكترونيكي نيست بلكه تحقق شهر الكترونيكي در صورتي ممكن است كه خدمات الكترونيكي به حدي برسد كه حداقل 50 درصد رفت و آمدهاي كنوني حذف شود.
وي با تاكيد بر اينكه در چشم‌انداز توسعه، تحقق اهداف شهر الكترونيكي اهميت ويژه‌اي دارد گفت: براي بهره‌برداري هرچه بيشتر از نتايج اين كنفرانس و فرهنگ‌سازي در جامعه بايد بيش از هر چيز به ابعاد علمي دومين كنفرانس شهر الكترونيكي توجه كنيم و آن را به جامعه و شهروندان معرفي نماييم.
رييس دانشگاه بين‌المللي ايران- موسسه آموزش عالي فارابي با تاكيد بر اينكه انقلاب اطلاعات را بايد خوب بشناسيم و جدي بگيريم، خاطرنشان كرد: جامعه بدون نهادينه كردن كاربري فناوري اطلاعات و ارتباطات نمي‌تواند به اهداف هر الكترونيكي برسد. بنابراين فناوري اطلاعات نقش بسيار كليدي در تحقق اهداف سند چشم‌انداز دارد و بايد در برنامه‌‌هاي توسعه كشور بيش از پيش به نقش فناوري اطلاعات و ارتباطات به ويژه موضوع فرهنگ‌سازي در اين زمينه توجه نماييم.
گفتني است، دومين كنفرانس شهر الكترونيكي ارديبهشت ماه سال 1388 با همت جهاد دانشگاهي و شهرداري تهران برگزار مي‌شود.