شهر الكترونيك ترافيك را 50 درصد كاهش ميدهد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهروندی به نقل از خبرگزاری شهر، دكتر عليرضا ربيع در گفتوگو با دبيرخانه دومين كنفرانس شهر الكترونيكي گفت: صرف كاربرد و استفاده از فناوري اطلاعات و يا كارت هوشمند به معناي رسيدن به شهر الكترونيكي نيست بلكه تحقق شهر الكترونيكي در صورتي ممكن است كه خدمات الكترونيكي به حدي برسد كه حداقل 50 درصد رفت و آمدهاي كنوني حذف شود.
وي با تاكيد بر اينكه در چشمانداز توسعه، تحقق اهداف شهر الكترونيكي اهميت ويژهاي دارد گفت: براي بهرهبرداري هرچه بيشتر از نتايج اين كنفرانس و فرهنگسازي در جامعه بايد بيش از هر چيز به ابعاد علمي دومين كنفرانس شهر الكترونيكي توجه كنيم و آن را به جامعه و شهروندان معرفي نماييم.
رييس دانشگاه بينالمللي ايران- موسسه آموزش عالي فارابي با تاكيد بر اينكه انقلاب اطلاعات را بايد خوب بشناسيم و جدي بگيريم، خاطرنشان كرد: جامعه بدون نهادينه كردن كاربري فناوري اطلاعات و ارتباطات نميتواند به اهداف هر الكترونيكي برسد. بنابراين فناوري اطلاعات نقش بسيار كليدي در تحقق اهداف سند چشمانداز دارد و بايد در برنامههاي توسعه كشور بيش از پيش به نقش فناوري اطلاعات و ارتباطات به ويژه موضوع فرهنگسازي در اين زمينه توجه نماييم.
گفتني است، دومين كنفرانس شهر الكترونيكي ارديبهشت ماه سال 1388 با همت جهاد دانشگاهي و شهرداري تهران برگزار ميشود.